הקאמבק האמיתי של משה כהן

הקאמבק האמיתי של משה כהן
הקאמבק האמיתי של משה כהן

הקאמבק האמיתי של משה כהן

מאת : ישי ויסמן

משה כהן מגדולי הזמרים של שנות ה-90, נישא על גלי האהדה בסרטוני הפייסבוק ליומן הופעות מלא, סרט חדש שמתוכנן ועוד הפתעות.
כל מי שחי את הפייסבוק “המזרחי” לא יכול להתעלם מהקאמבק האינטנסיבי של הזמר משה כהן. כהן שהיה אחד הזמרים הכי בולטים בשנות ה-90 עם אינספור להיטים “נדרתי נדר”, “סם האהבה”, “טופזיו”,”מילאת לי את חיי” ועוד רבים לקח הפסקה, חזר בתשובה, חזר בשאלה נעלם.וכולם היו בטוחים שזה נגמר.שהקול האדיר הזה, שריגש כל כך הרבה אנשים, מכר מאות אלפי קלטות ודיסקים, וכבש את המועדונים המזרחיים כמעט עשור כבר לא יחזור.

היה עוד ניסיון לפי 4 שנים בניהול של האמרגן יעקב “קומבינה”גיני (לשעבר האמרגן והמפיק של רינת בר, גילי ארגוב, חנן, ראובן המלאך, שריף  ועוד רבים וטובים), ובגילוי נאות מספר שירים שאני כתבתי לתקליט, לא צלח. וזאת למרות השקעת משאבים רבה בקליפים, סינגלים ואלבום בשם “חזיונות”.

תפסתי את משה לשיחה קצרה, רגע שהוא עולה לעוד הופעה במועדון הבית של ובראשון לציון. בכדי לדעת קצת יותר איך זה באמת קרה שהקאמבק הצליח, בשונה מהניסיונות הקודמים ומה הוא מתכנן לקהל שלו.

הקאמבק האמיתי של משה כהן
הקאמבק האמיתי של משה כהן

משה ימים עמוסים עוברים עליך, בוא תספר לנו קצת מה אתה מתכנן לנו עודבתקופה הקרובה.

“קודם כל טוב לחזור. אני מופיע כל יום במועדון, כל השבוע חוץ משבת, עושים חפלות שמזמינים אותנו, אותי ואת אבי ביטר, וחוץ מזה עובדים על דואטים חדשים שלי ושל אבי. אלבום חדש במשותף עם אבי ביטר וסרט משותף שנקרא ‘חברים’ “.

ואיך ההרגשה לחזור לפגוש את הקהל?

“ההרגשה היא מדהימה, מה שקורה עכשיו זה החזרה האמיתית, התודעה למוזיקה קלאסית למוזיקת הנשמה גוברת, הביקוש לנוסטלגיה עצום, אני מרגיש את זה יותרמפעם, יותר ממה שהיה אז לפני כמה שנים, אפילו שהוצאתי לפני כמה שנים את האלבום “חזיונות”, הרגשתי שהקהל עוד לא שם. ועכשיו הוא ממש צמא ובשל למוזיקתהנשמה, הם רוצים לשמוע רק את השירים הישנים. הם באים לראות אותי ורוצים רק לשמוע רק את הנוסטלגיה. למיינסטרים אין מה לתת, זה כבר לא זה. תסתכל ב’אייל גולן קורא לך’תראה מה שרים שם. את הנוסטלגיה”.

הרבה אמנים מעלים לפייסבוק קטעים מהופעות, אבל נראה שאצלך התגובותמאוד מיוחדות, יש להגיד אפילו מרגשות, נרגשות.

“אנשים מרגישים שיש משהו מיוחד בקול שלי. אין לי מושג למה הםמתכוונים, אני נותן את המקסימום שלי, את הכוונה אני לא באמת יודע להסביר, קשה לילהעיד על עצמי. אבל אני נותן בכל ההופעה את ההכי טוב שאני יכול”.

ומה סוד הדיאטה משה, חזרתה לא רק מפוצץ באנרגיות להופעות גם עשרות קילוגרמים פחות..

“שנה ו-3-4 חודשים הורדתי מתוקים, הורדתי בצקים, אני הולך 7קילומטר כל יום. בקטע בריאותי, זה כוח רצון, יש לי כוח רצון, ורציתי לראות את עצמי בצורה אחרת ועשיתי את זה רק בשביל לראות את עצמי אחרת. ההרזיה זו מלחמה יום-יומית.זה דבר ממש קשה. ועשיתי את זה בלי ניתוח רק בכוחות עצמי”.

ולסיום מה יש לך למסור לקהל המעריצים שלך ?

“אני אוהב את הקהל שלי, אני משתדל לתת את הכי טוב שאני יכול,תמשיכו ליהנות מהמוזיקה שלי, ונתראה בהופעות”.

ישי ויסמן

הכותב הינו פעיל חברתי וכתב כ-50 שירים לזמרים מזרחיים וים-תיכוניים