עופר לוי – כַּפְתּוֹר וָפֶרַח

עופר לוי כפתור ופרח

עופר לוי משחרר סינגל חדש “כַּפְתּוֹר וָפֶרַח

בעיתוי מכוון לכבוד חודש אלול, הזמר האהוב והמאמין פותח את חודש הרחמים והסליחות עם שיר תפילה מתוזמר היטב, פרי שיתוף הפעולה הפורה שלו עם המפיק המוזיקלי ירון בכר.
הפרויקט המשותף והמיוחד, עליו עובדים השניים במרץ בתקופה האחרונה, ממשיך להנפיק חומרים מפתיעים והפעם בסינגל שני מתוכו בשם “כפתור ופרח” למילים של חמוטל בן זאב (“לתת”, גם בעיבודו של ירון בכר).
הסגנון הקלאסי באלבום, עם הנוכחות הבולטת של ירון בכר על הפסנתר מביאה את לוי למחוזות חדשים. החיבור הייחודי הזה קורה בזכות הכימיה שנרקמה בין השניים.
ירון בכר, שופך אור על הפרויקט: “השירים החדשים שאנו מלחינים יחד כמו “קישוטים עזובים” למילותיו של ניר הוד, השיר הנוכחי “כפתור ופרח” וגם השיר הבא שיהיה דואט מפתיע ויצא לקראת ראש השנה, נוצרים תוך כדי אלתורים בהם עֹפר נחשף למילים בפעם הראשונה ושר מתוך הנשמה. שירים אלו הם סוג של קסם שהמינון בין המזרח למערב מתבטא בהם יפה. עֹפר מביא בשירתו גם סגנון ישראלי צברי וגם מסלסל ושר בסולמות רבעי הטון, בהם הוא שולט היטב. המוסיקה העוטפת משלבת בתוכה נגנים כמו אבי סינגולדה על גיטרות, עדן בכר (הבן שלי) על תופים ובאס ואייל שילוח על כינור קלאסי, המנגנים בסגנון ובסולמות מערביים, לצד בוריס חיימוב (כהן) נגן הקלרנית ומורסי ביאדסי על סינטיסייזר, המפיקים צלילים בסולמות אוריינטליים ערביים, וכך נוצר קונטרסט מעניין”.
הטקסט של “כַּפְתּוֹר וָפֶרַח” מדבר על ימות הגאולה, על חיבור, אהבה והרמוניה בין בני האדם.
הביטוי לקוח בהשאלה מן הקישוטים של מנורת בית המקדש, ומשמעותו, התפעלות שמחה למראה שלמות, התאמה מלאה או דבר מוצלח ונאה.
ביחד עם השיר יוצא קליפ המתעד את לוי מבצע את השיר באולפן ההקלטות של בכר.
מילים: חמוטל בן זאב
לחן: עפר לוי, ירון בכר
עיבוד והפקה מוסיקלית: ירון בכר, עפר לוי