תכירו את אחד האנשים הכי חזקים בתעשיה כיום אדם דוד

תכירו את אחד האנשים הכי חזקים בתעשיה כיום אדם דוד
תכירו את אחד האנשים הכי חזקים בתעשיה כיום אדם דוד

מטאור חדש ומפתיע במוסיקה הים תיכונית הבעלים של המועדון מס 1 בז’אנר בגין 17 תכירו אדם דוד

אדם דוד ספר לנו מי אתה ?

אני בחור צעיר בן 37 שאפתן וחרוץ שצמא להצלחה ולהגשמה עצמית. אני לא מפחד מעבודה קשה ומאמין ביכולות שלי. התחלתי את דרכי המוזיקלית כשדרן רדיו ברדיו קול השלום המיתולוגי עם תכנית שבועית של מוזיקה יוונית ועם השנים הפכתי למומחה גדול למוזיקה הזו. כשהחלטתי לפתוח את בגין 17 נחשפתי למוזיקה המזרחית שכולנו אוהבים והרגשתי שזה הבית. אני חושב שזכיתי להתפרנס מעבודה שבה אני גם נהנה וגם משמח אנשים. זו זכות גדולה שניתנה לי לשמח אנשים ואני מודה לאל על כך. זה לא מובן מאליו!

 

אתה בעלים של המועדון הכי מצליח בארץ במוסיקה הים תיכונית בגין 17 מאיפה באה ההשראה לפתוח מועדון?

 

את ההשראה לפתוח מועדון קיבלתי מאדם יקר בשם אפי גבע שהכיר אותי מעט מאוד זמן יחסית ושיכנע אותי שאת היכולות שלי אני צריך להביא לידי ביטוי במקום שיהיה שלי ושהוא בטוח שאני מסוגל לקחת על עצמי אתגר גדול. לא אשקר אם אומר שלא היו חששות אך מרגע שהחלטנו ללכת על זה לא הסתכלתי ימינה ולא שמאלה אלא רק קדימה והאמנתי שאם אעשה את הדברים נכון ואלך עם הדרך שהלכתי בה עד כה אז אני גם אצליח בניהול המועדון ואהפוך אותו למקום שכייף לבלות בו. אני יכול לומר לך שישנה תופעה שמאד מרגשת אותי שאנשים מהתעשיה וזמרים רבים כשהם מסיימים לעבוד במקומות אחרים או כשהם מסיימים אירועים הם פשוט מגיעים לבגין 17 שהפך למעין בית חם של התעשיה הים תיכונית. גם האוכלוסיה שמגיעה לבלות אצלי היא מאד מגוונת ותוכלו לראות אצלי אנשים מנהריה שבצפון ומאילת שבדרום.זה מדהים זה מרגש אותי וזו זכות גדולה שזכיתי בה!

 

 

14138808_10210652292932329_4307879334131752199_o

 

אתה חושב שבגין 17 זה התחליף של הפלקה המיתולוגית?
בגין 17 הוא לא תחליף לאף מועדון מיתולוגי אחר. הפלקה היה בזמנו היכל התהילה של המוזיקה המזרחית אבל זו הייתה תקופה אחרת שבא לא היה את הזאפה או את הרידינג ולא את האנגר וקיסריה. היום אנו חיים בעידן אחר שבו המוזיקה המזרחית התפתחה והגיעה למיינסטרים ולכן כל השוואה בין התקופות היא לא נכונה. אני חושב שהיום אנו נימצאים בתקופה יותר מאתגרת בה למועדון כמו בגין 17 יש מקום מאד ניכבד בהצלחה של המוזיקה המזרחית האמיתית ולא המתחנפת. קוקו מאילת צביקה אברהם עופר לוי נסרין יואב יצחק ועוד זמרים רבים וטובים שעובדים איתי לא מחפשים לשאת חן בעיני התקשורת אלא נאמנים לשטח ולקהל שלמעשה המליך אותם כל אחד בזמנו וזה היופי של בגין 17, השמירה על המקור בלי להתיפייף.

 

מה אתה חושב היום על המוסיקה המזרחית ים תיכונית האם לדעתך היא צריכה כל כך את גלגלצ או שהקהל במועדונים זה הגלגלצ האמיתי?

אני חושב שאנחנו כבר לא זקוקים לחותמת של גלגלצ. יש לנו היום תחנות רדיו נישתיות שמשדרות רק מוזיקה מזרחית והן עושות את זה בצורה מקצועית וכייפית וכמו שאין לי בעיה שלא משמיעים את חווה אלברשטיין ברדיו מנטה או אצל אליקו כך אין לי בעיה שלא משמיעים את עופר לוי נסרין או קוקו בגלגלצ. אנחנו לא זקוקים להם יותר ולדעתי ההפסד כולו שלהם. עצוב לי שזמרים מזרחיים כמהים כל כך להיות מושמעים בגלגלץ וכמהים להופיע בזאפה אבל כשמציעים להם להופיע במועדון הם מתחמקים ומסבירים שהם לא מעוניינים. אני רוצה לומר לכל הזמרים האלה דבר פשוט וכדאי שיפנימו אותו: מי שינטוש את השטח סופו שהשטח ינטוש אותו. רק השטח ימליך מלכים ומאידך רק השטח ישלח אותם הביתה. זה בדוק!

 

10151209_10208542799796319_161435218362601810_n

 

 

איזה סוג קהל מגיע לבגין לפלקה היו מגיעים כל הבוהמה בזמנו זה אותו קהל שהתגעגע? או קהל אחר לגמרי ?

כפי שכתבת קודם לכן בגין 17 הוא המועדון ים תיכוני הכי מצליח בארץ היום וכתוצאה מכך מגיע אלינו מגוון רחב של קהל מכל רחבי הארץ ומכל המעמדות. עורכי דין זמרים אנשי בוהמה נהגי מוניות בעלי בסטות וכו.. זה היופי של המקום. האינטגרציה והכימיה שנוצרת במועדון היא מרגשת מאד וזה דבר שרק מוזיקה יכולה לעשות. המוזיקה מאחדת קצוות שונים בעם ולפחות בזמן שהם מבלים אצלי אני רואה שמחה בעיניים של האנשים. אני רואה אנשים שמעולם לא הכירו קודם לכן רוקדים יחד או מרימים כוסית על הבר כאילו הם מכירים כבר שנים. זה הכייף וזה מה שנותן לי את הכוחות.

 

מידי שבוע מגיעים זמרים מיוון יש לך קשר מסויים למוסיקה היווונית ?

בכל יום שישי ושבת בצהריים יש אצלנו ליין של מוזיקה יוונית עם זמר הבית שלנו בועז טביב שאליו מתלווים אומנים נוספים מיוון. אני מאד מחובר למוזיקה הזו ואני לא מתבייש לומר שאני גם מבין גדול בכל מה שקשור למוזיקה ולזמרים ביוון. כפי שהזכרתי קודם לכן הייתה לי תכנית רדיו מאוד פופולרית ואגלה לך עוד סוד: יש לי גם רדיו יווני שניקרא “כחול יוון” שהקמתי לפני מספר שנים עם חברי יוני איאטרו. הרדיו משדר רק מוזיקה יוונית 24 שעות. אגב בשבוע הבא תגיע אלינו לבגין 17 הזמרת היווניה הגדולה אווה קנלי ואני מזמין את כולכם להגיע אלינו ולהנות איתנו.

 

 

12540954_10208635299348750_7706579877808278069_n

 

אתה נותן במה רק לכוכבים או גם לזמרים חדשים? כזכור לנו בפלקה לגעת במיקרופון היית צריך להיות כוכב גדול?

זה נכון שבבגין 17 אני נותן במה לזמרים הגדולים אבל מגיעות אליי מאות פניות גם מזמרים אלמוניים שמבקשים במה. אם האוזן שלי קולטת זמר שלדעתי יש לו פוטנציאל להצליח אז אני שמח לעזור ולתת במה. אתן לך דוגמה: יש זמר צעיר בשם אוריאל שי שהוא בחור מקסים ובעל מנעד קולי יוצא דופן. ברגע הראשון ששמעתי אותו החתמתי אותו אצלי ובקרוב מאד אני מאמין שכולם ישמעו עליו. אם אצליח להגשים לבחור הזה את החלום הגדול שלו זה יהיה אושר גדול עבורי. לעומת זאת יש מאות זמרים צעירים אחרים שפנו אליי ולא הרשימו אותי ולצערי לא יכולתי לתת להם במה. זה לא פשוט עבורי לומר לבחור צעיר שלדעתי כרגע הוא לא מספיק טוב כדי להופיע אצלי אבל זה חלק מהעבודה שלי ואני מאחל הצלחה לכל הבחורים האלה. הלוואי שטעיתי לגביהם!

 

מה דעתך שכל פאב היום או מסעדה עם 30 מקומות מחשיבה את עצמה למועדון ים תיכוני זה ההורס את הרמה של השוק הזה?

אני חושב שבסופו של דבר הקהל מצביע ברגליים. הקהל יודע לזהות היכן כייף היכן נעים היכן בטוח והיכן שמח לבלות. מי שיזלזל באינטיליגנציה של הקהל סופו יהיה רע. תעניק לקהל תנאים טובים לבילוי הוא יגיע ויפרגן לך ולהיפך. בכל זאת אני מאחל פרנסה טובה לכולם ומאמין שבסופו של דבר הקהל יודע לזהות איכות!

1935226_10209060962510063_2637415785249154080_n

 

 

מי הזמר היום ואם יש כזה?שמגיע לבגין ולא נשאר כרטיס אחד להכנס ?או שהיום כבר אין לזמר את הכוח הזה בעידן המדייה?

אני יכול לומר לך שבהופעות של עופר לוי, נסרין קדרי,צביקה אברהם ואורן ירדן ויואב יצחק אתה צריך להזמין מקומות מראש אחרת לא בטוח שיהיה לך מקום לשבת. יש ימים שכבר בשעה 12 אני סוגר דלתות כי אין מקום. הקהל מאד אוהב את בגין 17 בגלל האינטימיות והקירבה לאומנים. מעבר לשאר הדברים שציינתי זה אחד הדברים הכי יפים שיש בבגין 17. דרך אגב ביום שלישי הקרוב יופיע אצלנו לראשונה הילד הטורקי מהמט דש שבזמנו שר עם איברהים והימם את הטורקים. מעניין יהיה לראות אם גם הקהל הישראלי יאהב אותו.

 

לאחרונה קיבלת חשיפה בערוץ 10 בכתבה על המוסיקה הים תיכונית מזרחית איך ההרגשה להבין שאתה חלק מהנוף המרכזי היום במוסיקה הים תיכונית ?

זו הרגשה נהדרת. זו הגושפנקה לכך שהדרך שלי אכן הצליחה. באתי לבגין 17 עם כל הלב והנשמה שלי, נתתי ואני נותן את כל כולי. אני אוהב את הזמרים שלי אני אוהב את הקהל שלי אני אוהב את העובדים שלי ואני מרגיש שהצלחתי להקים משפחה גדולה מאוד שניקראת בגין 17. הכתבות בחדשות 10 רק הוכיחו לי את מה שתמיד ידעתי בתוך תוכי וזה שבגין 17 הוא הבית החם של המוזיקה המזרחית האמיתית. הבית החם והאמיתי למוזיקה ולזמרים שלא חיפשו להתחנף לממסד או לתקשורת ונישארו נאמנים לעצמם ולקהל שלהם.

 

 

12418825_1152461228120185_4457708795625057090_o

 

התחלת בדרך חדשה גם בניהול זמר ספר לנו מי הזמר ומה השאיפות שלך להגיע איתו ?

זה נכון שקיבלתי פניות ממספר זמרים שהתרשמו ממני ומדרך ההתנהלות שלי בבגין 17 ואני נימצא כרגע במגעים עם חלקם וכשיהיה מה לספר אני מבטיח לכם שאתם תהיו הראשונים לדעת. דורון הבעלים של רדיו מנטה הוא אח יקר בשבילי שעושה המון למען המוזיקה המזרחית וכשאקבל החלטות אני מניח שהוא ידע ראשון. זה לא סוד שבמאקו פורסם שאני הולך לנהל בקרוב את קוקו מאילת אבל כרגע אני לא רוצה להתייחס לכך באופן רשמי !!