על ראש הגנב בוער הלחן?

על ראש הגנב בוער הלחן?

סלסול ים תיכוניאבי קוז׳י

בשנה האחרונה נחשפנו לכמה וכמה תלונות על “גניבה” מצד מאור אדרי: זה התחיל עם my name is שמאור טען שעומר אדם גנב לו לבוקרשט, עבר לג’ינה של ליאב יעקובי שמאור נזכר שליאב גנב לו את הסקופ לקטנה ועכשיו זה מגיע לגניבה של אייל גולן. מאור – אולי במקום להתעסק במי גנב או לא גנב ממך (צירוף המקרים הסדרתי הזה כבר נהיה פתטי) כדאי שתתמקד בלהיות זמר ולא אחד המנסה בכוח להישאר בכותרות ועושה מעצמו בדיחה

 

עדן אבוטבול – “משקר לי בעיניים”

מילים ולחן: אופיר כהן

עדן אבוטבול. זמרת צעירה המנסה לעשות צעדיה הראשונים במוזיקה הים תיכונית במטרה להפוך לעדן בן זקן הבאה.

השיר החדש של אבוטבול -“משקר לי בעיניים” (מילים ולחן: אופיר כהן) הוא העתק מדויק של “להיות חופשיה” (מילים ולחן: אלי קשת) להיט הדגל של שימי מזרחי.

האם זו יריית פתיחה ישרה ומרשימה לזמרת צעירה ואלמונית? ממש לא.

בנוסף, אם נניח לרגע בצד את זכויות השיר, ביצועה של אבוטבול לוקה בחסר : שירה יבשה נטולת רגש, ביצוע מייגע לשיר שנשמע ממוחזר וממוסחר, הקול הלא נקי הנשמע כמכונת קריוקי לא רק שמבייש את אבוטבול אלא מעלה את התהיות: מי נתן לך מיקרופון ילדה?

 

שלומי שבת – שורפת רחבות

מילים: דורון מדלי ורון ביטון, לחן: מאור שטרית

שלומי שבת, מנושאי דגלו של הז’אנר הים תיכוני בארץ, שחרר השבוע סינגל חדש מאלבום חדש שבדרך, והפעם החליט להניח את האיכות ואנינות הטעם שלו בצד ולשגר אלינו שיר חפלה שטותי ומשעמם, חסר תכלית וערך שלא מוסיף לו נקודות זכות כבוחר שירים כשרוני ומנמיך את הציפיות מהאלבום שבדרך.

 

איציק שמלי – מזל טוב

מילים: רון ביטון, לחן: מאור שטרית

אנחנו נשארים עם היוצרים רון ביטון ומאור שטרית בסינגל חדש שיצרו לזמר איציק שמלי – “מזל טוב”, המיועד להפוך להיט קיץ אולטימטיבי (לכאורה) לקולו החם והאיכותי של שמלי הרומנטיקן מטבעו. חמוד. לא יותר.

 

שיר לוי – הדמיון שלי

מילים ולחן: דולב רם ופן חזות

שיר לוי מנסה במאמצים עילאיים לשקם את הקריירה המתפוררת ולאחר שנה לא מוצלחת במיוחד מפתיע בבלדה מרגשת ומטאפורית המדגישה שוב איזה זמר איכותי הוא.

 

אליעד נחום – נוסע

מילים ולחן: אליעד נחום ואסי ישראלוף

אליעד נחום משחרר סינגל חדש מאלבומו האחרון – “נוסע”, פרי שיתוף פעולה שלו עם אסי ישראלוף (“מה קשור”), בלדה ישראלית בנגיעות מסולסלות עם קול, טקסט ולחן מבריקים. תענוג לאוזניים.

 

אתי ביטון – חוזרת לעצמי

מילים ולחן: אתי ביטון

היוצרת והזמרת אתי ביטון, מנסה לחזור למקורות ומשחררת סינגל חדש אותו כתבה והלחינה בעצמה, בלדה שוברת לבבות עם קולה הממכר המבשר תחילתה של פריחה מחודשת בקריירה של ביטון.